Gruppetimer

Vi har et variert tilbud med over 50 gruppetimer i uken i høysesong!
Vi har motiverende timer for alle – fra nybegynnere til erfarne. Du velger timer etter nivå, behov og ønske. Finn timene som passer for deg! Alle våre instruktører er utdannet innenfor de konseptene de underviser i og i treningslære generelt.

TIMEBESKRIVELSE AV VÅRE GRUPPETIMER:

Lette/nybegynner:

Stram Opp
Timen er todelt – 20 min kondisjon med aerobic og 40 min enkel styrketrening for hele kroppen. Her jobber vi med strikk og manualer. Passer for alle, også nybegynnere. Varighet 60 min.

MRL
Timen er todelt – 30 min kondisjon på step og 30 min styrketrening. Øvelsene er enkle og instruktøren krydrer timen med fengende musikk. Du får trent hele kroppen. Passer for alle, også nybegynnere. Varighet 60 min.

BasisBall RIT
Basistrening med medisinball (45 min). En høyintensiv time med fokus på styrking av kjernemuskler og forbedret mobilitet.

Mor/Barn
Trening for nybakte mødre, der en har med seg baby (max 1 år) på treningsøkten. Kom i gang med trening igjen etter fødsel sammen med andre med mødre. Fokus på å styrke og bygge opp kjerne- og bekkenmuskulatur.


Middels/trent litt før:

CX WORX
Intensiv og effektiv økt (30 min) hvor en trener kjernemuskulatur, mage og rygg. Dette er en time som passer for alle. Men en skal ikke delta på timen om en er gravid etter 1 trimester eller prolaps i nakke/rygg.

BodyPump
Styrketrening med stang som gjør deg sterkere og mer utholden. Effektiv trening som trener hele kroppen og øker forbrenningen. Passer for de som har trent litt styrke fra før. Varighet 60 min.

BasisBall Raw
Basistrening med medisinball (45 min). En funksjonell time som gir deg bedre styrke, kondisjon, fleksibilitet, stabilitet, mobilitet og kroppskontroll. Passer alle, da øvelsene tilpasses hver enkelt.

SH`BAM
En fengende dansetime for alle som er glad i å slippe seg litt løs. Du vil få prøve deg innen mange ulike dansestilarter. Passer for alle som liker å danse. Varighet 45 min.

Step/Styrke
En kombinert kondisjon og styrke time. Enkle steg (kombinasjoner) på step, kombinert med styrkeøvelser der en bruker stang eller manualer. Passer for alle som har trent litt fra før. Varighet 60 min.

Styrke 
Basis styrketrening med fokus på å øke muskelmassen i både store og små muskelgrupper. Benytter i hovedsak stang og manualer. Fokus på riktig teknikk og utførelse. Varighet 45 min.

 
Harde timer/for de trente:

Box Fit
En time med fart og spenning! Her får du høy puls, bokseinspirerte slagkombinasjoner og styrke. Er du villig til å gi det lille ekstra? Det kreves på denne artige timen. Max plass til 12 personer. Varighet 60 min.

BodyStep
En hard kondisjonstime. Stegkombinasjoner og høy puls store deler av timen. Intervall trening, men også litt styrke på lår og armer. Avslutter med mageøvelser. Varighet 60 min.

Kettlebell
Trening i små grupper i Queenax sal. Her brukes Kettlebells (vekter) til å trene styrke, eksplosivitet, kondisjon og balanse. Fokus på teknikk og riktig utførelse. Deltakelse krever at har deltatt på en workshop i forkant.  


Senior/opptrening:

Frisktrening
Trening i roligere tempo. Enkel oppvarming, balansetrening og lett styrketrening. Passer spesielt godt for de som ikke har trent før, eldre og for personer med belastningsskader.

Frisksirkel
Sirkeltrening. Timen starter med en lett oppvarming på sykkel (i spinningsalen). Deretter er det sirkeltrening med fokus på styrke, balanse og kondisjon. Passer godt for de som ikke har trent før, eldre og opptrening etter skade.


Body & Mind:

Yoga
Trening for kroppen og sjel. Rolig og kontrollert trening i ulike posisjoner som gir deg bedre bevegelighet, stabilitet og styrke. Yoga er medisin for stress og stive kropper. Passer for alle.

Yoga/stretching
Rolig yoga trening med vekt på bevegelighetstrening og stretching av muskler og bindevev. Åpner opp, øker sirkulasjonen og  renser kroppen. Godt for kropp og sjel. Varighet 45 min.

YogaFlow
En rolig yogatime, der en flyter gjennom de forskjellige posisjonene. Timen inneholder en lett blanding av styrkende og avslappende øvelser. Varighet 45 min og passer for alle.

Pilates
Rolig trening der en ligger på matte og utfører forskjellige øvelser med fokus på mage og rygg. Pust og teknikk er viktige begrep på en slik time. Passer for alle. Også gunstig for nybakte mødre. Varighet 60 min.


Spinning/sykkel:

Spinn 45
En skånsom og effektiv kondisjonstime på sykkel, som gir god utholdenhet og fettforbrenning. Timen er bygget opp med både pulstopper og pauser underveis. Varighet 45 min. Passer for alle!

Spinn 60
En effektiv kondisjonstime på sykkel, som gir god utholdenhet og fettforbrenning. Timen er bygget opp med både pulstopper og pauser underveis. Varighet 60 min. Passer for alle!

Spinn 90
En utholdende sykkel time hvor en jobber i lavere pulssoner (2-3). En super time for syklister som skal delta på sykkelritt, eller for de som bare vil bedre kondisjonen sin. Varighet 90 min. Passer for de som har syklet før.

Urban Ride (Nyhet!)
En 45 minutters time der en jobber helt uten tekniske duppedingser eller løypeprofil. Vi lar musikken føre an og jobber med både overkroppen og bena. Vi slipper oss løs og har det utrolig gøy. Timen passer for absolutt alle!