Gruppetimer

Vi har mange aktiviteter hver dag. Hvert senter har sin egne timeplan, og du kan gjøre bestillinger online eller på vår app 5 dager i forkant. 

Generelt:

  • Du må alltid tørre å ta hensyn til ditt eget nivå.
  • Du trenger ikke gjøre det alle andre gjør.
  • Følg instruktørenes råd om alternative øvelser.
  • Det er ikke flaut å spørre!

Alle må huske å starte treningen gradvis og gi seg tid til å komme i form. Husk også at variasjon ofte er nøkkelen til livslang bevegelse. Varier inne og ute – og ha det kjekt!

Balanse

Balanseøkt for deg som strever med balansen eller skal trene deg opp igjen etter skade eller fødsel. Styrker kjernemuskulatur og reduserer risiko for fall og overtråkk.

Basisball 4 x 4

Er en intervall kondisjonstime med innlagte styrke elementer. Passer for: Deg som liker å svette – og klarer å ta hensyn til deg selv. Du bør ha trent litt før men mange vil trives her. Et konsept. Det er enkle øvelser – og god treningseffekt. Utrolig hvor moro man kan ha det med en ball!

Basisball Raw

En intervall styrketreningsøkt – et konsept der alle som har trent litt kan være med . Som over – bruk av ball og enkle funksjonelle øvelser.

Tabata

Gøy intervall styrketrening. Her får du kjørt deg på kort tid og vi lover deg knall bra treningseffekt. Litt bakgrunn en fordel – men i prinsippet kan alle være med bare man tar hensyn til seg selv. Intervaller som følger: 20 sek jobb – 10 sek pause – 4 min pr øvelse. Du gjør så mye du klarer og er fornøyd med det.

Mage/ Core

Har du trent for deg selv først og ønsker litt drahjelp på mage / core/rygg? Kort 15 min økt – som absolutt alle kan være med på

Styrke med stang

Enkle greie styrkeøvelser . Her kan definitiv alle være med men her som på alle timer: Start rolig – bli kjent med øvelsene og legg så på mer vekter. Stort sett 3 sett a 10 /12 repetisjoner på hver muskelgruppe.

Bodypump

Ligner på Styrke med stang – men her er det flere repetisjoner på hver øvelse. Du må derfor ha på litt mindre vekter – for å klare flere repstisjoner. Bodypump er et lisensiert program og instruktørene kjører samme programmer.

Bodyweight bootcamp

Igjen: Enkle øvelser – intervall – og aller mest bruk av kroppsvekt. En enkel og grei gjennomgang av kroppen på under 30 minutter

Slynge bootcamp

En times knallgod trening. Vi bruker slyngene som verktøy men har også med enkle øvelser der vi bruker kroppsvekt og litt annet utstyr.

Yoga – Body Balance – Pilates

Alle treninger som gir balanse – god kjernemusklatur – bevegelighet. I tillegg får du ro i sjelen! Passer for alle.

Enkel aerobic

Her har vi en klassiker vi ikke kan la gå ut. En enkel time med litt koordinering. Passer for alle. Husk å ikke ta deg selv så høytidlig.

Step

Vi jobber kondisjon ved bruk av en step/kasse. Her finnes nok mange som har trent dette de siste 15 årene – men det er fremdeles mulig å være ny. Spesielt Step med Lene og step intervall med Aina kan anbefales for nye. Her er intensiteten god – men øvelsene «relativt» enkle. Husk : alt nytt kan være utfordrende og glem armene om det blir mye å koordinere armer og bein!

Body Attack

Enkel og god kondisjonstrening på gulvet med drivende god musikk. Nok et konsept fra Les mills

CX

En super mage/core økt. Du kan ha trent andre ting og bare komme inn på denne. Les Mills konsept .

Sykkel

Dette kan absolutt alle være med på! Det viktige her er at du får hjelp til å stille inn sykkelen og starter ut i et tempo som passer deg! Det er lov å forlate timen før – men fint om du gir beskjed til instruktøren om at du har lyst å sykle en kortere rute.